Viikonlopun päiväretkiä - ideointia ja äänestystä

tvhakala

Viikonlopun päiväretkiä - ideointia ja äänestystä

ViestiKirjoittaja tvhakala » 09 Touko 2012 13:17

Ajattelinpa kokeilla kiinteän aikataulun ja kohdevalikoiman sijaan tällaista joustavaa, ihmisten kiinnostuksen mukaan toimivaa retkikalenteria. Eli tässä saisi itse kukin heitellä kehiin ideoita päiväretkistä joita voisi itse ajella tänä kesänä. Näistä saisi sitten yleisö valita, mitkä kiinnostavat, ja myös ajankohdista voisi neuvotella julkisesti.

Viikonloppu ei tietty ole mikään ehdoton edellytys retken ajankohdaksi, mutta epäilenpä, että jos arkena näitä järjestää, niin aika yksinään saa ajella. Toinen pointti on se, että loma-aikaan heinäkuussa on varmaan aika monella muut menot mielessä, eli sekään ei liene kovin otollinen ajankohta. Mutta kokeillahan tietysti saa.

Ja kerrataanpas tässä vielä varuilta semmoinen itsestäänselvyys, että jokainen lähtee ainakin näille minun omille retkilleni O-MAL-LA VAS-TUUL-LA, mikä tarkoittaa sitä, että jos tulee pipi, niin kuluista joutuu vastaamaan itse. Tapaturmavakuutus ei sinänsä ole pakollinen, mutta isomman pipin sattuessa tällaisen olemassaolo voipi pienentää laskua. JYPS ei ole millään tavalla vastuussa näistä retkistä, enkä minä ole mikään virallinen seuran retkien vetäjä.
Viimeksi muokannut tvhakala, 14 Kesä 2012 13:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

tvhakala

Re: Viikonlopun päiväretkiä - ideointia ja äänestystä

ViestiKirjoittaja tvhakala » 09 Touko 2012 13:44

Seuraavassa olisi jokusia minun ehdotuksiani. Annettujen kilometrimäärien on tarkoitus kuvata retken kokonaispituutta, mutta nuo numerot on kyllä aika hatusta temmattuja, saa korjata, jos on eri mieltä :) .

Miehinkäisjärven ja talkoovuorten luontopolut, Uurainen (~60 km, alkukesästä hieno lintupaikka, myöhemmin mustikkaa niin paljon, ettei tiedä mihin astuisi)

Keski-Suomen ilmailumuseo, Tikkakoski (~40 km)

Kallioplanetaario, Nyrölä (~30 km)

Hitonhauta, Laukaa (~70 km)

Multamäki (ja Peurunkajärven ympäri), Laukaa (~50 km, hienoa näköalaa, luontopolkua yms.)

Muuratsalo (~40 km, kaikkea jännää löytyy, mutta en itse ole tämän mestan asiantuntija, en esim. tiedä missä on Lullinvuoren luola :oops: , eli joku voisi lähteä kaveriksi turistioppaaksi)

Lievestuoreen ihmeet, Lievestuore (~50km, Pönttövuoren vanha tunneli, Lipeälampi, Hyyppäänvuori. Oisko tähän kellään antaa vinkkiä kivasta reitistä, johon nuo kohteet saisi mahtumaan, eikä tarttisi ajella edestakaisin?)

Itse ajattelin päiväretkeillä lähinnä sunnuntaisin, mutta jos lauantai sopii jollekin paremmin, niin kyllä sekin järjestynee. Eka mahis olisi toukokuun lopulla (26-27.5) ja siitä sitten juhannus ja heinäkuu poislukien jopa joulukuulle asti, jos säät sallivat. (Tietysti kaikenlaista menoa ilmaantuu pitkin kesää, ja retkien peruuntumisia voi tulla, sillä eipä tässä oikein ketään voi sijaiseksi pyytää. Siis vähän joustoa ja ymmärtämystä itse kultakin ;) )

Näihin retkiin voivat osallistua kaikki asiasta kiinnostuneet.

Ja huomatkaa, että tämä retkikalenteri toimii siis täysin äänestyspohjalta, eli jos kiinnostusta ei todellakaan ole, en retkiä järjestä, tai jos järjestän, niin takuuvarmasti sellaiseen ajankohtaan, joka ei sovi kenellekään muulle kuin minulle.
Viimeksi muokannut tvhakala, 14 Kesä 2012 13:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

nordbundet

ViestiKirjoittaja nordbundet » 14 Touko 2012 10:10

Minä ainakin lähden Lievestuoreelle jossain vaiheessa ja mikäli tuo Hyypänvuori on kaiken hehkutuksen arvoinen, tulee siellä varmasti käytyä useammallakin keikalla kesän aikana. Lievestuore-Vaajakoski välin tienlaita osoittautui kyllä todella tylsäksi ajettavaksi ihan kilpapyörälläkin, joten jos sitä vaan mitenkään voi vältellä niin hieno homma.

Hitonhauta on myös suunnitelmissa, pakkohan siellä käydä on.

Nuo muut eivät oikein sano mitään. Muuratsalossa näytti olevan kalliobaanoja, joten sinne ainakin käynee myös tie.

tvhakala

ViestiKirjoittaja tvhakala » 22 Touko 2012 13:49

Oisko kukaan kiinnostunut lähtemään Muuratsaloa ihmettelemään ensi vkloppuna? Minulle käypi yhtä hyvin la tai su, entäs muille? Lähtö n. 9 maissa oisko ok? Matka ei ole pitkä (ehkä 40 km), mutta siellä on niin paljon kaikkea jännää, että kyllä siellä saa halutessaan aikaa kulumaan. Reitti sisältää pikitietä, hiekkatietä ja polkua, mutta kyllä pärjää mummopyörällä, jos nöyrtyy välillä taluttamaan. Aattelin myös yrittää etsiä sen Lullinvuoren luolan. Jos lähtee pyöräilykengillä eikä tykkää kiipeillä niiden kanssa, niin voipi ottaa jotkut varakengät mukaan. Ja lamppu kanssa!

tvhakala

ViestiKirjoittaja tvhakala » 24 Touko 2012 11:13

Muuratsalo ei näytä ketään ihan hirmusti inspaavan tänä vkloppuna...? Lähdenpä sitten itsekin mieluummin tuolle Purkka-Matin Hyyppäänvuoren lenkille su 27.5. Infoo tuolla:

viewtopic.php?f=16&t=121&p=2454#p2454

tvhakala

ViestiKirjoittaja tvhakala » 15 Kesä 2012 13:57

Olen lähdössä Muuratsaloon päiväretkelle joko su tai ma, säästä riippuen (ks. ao linkki). Tämä minun suunnittelemani reitti tulee kyllä sisältämään polkua jonkin verran, eli jonkinmoinen maastopyörä oisi kyllä suositeltava. Siksipä tästä onkin tarkempi info tuolla maastopyöräilijöiden lastentarhassa:
viewtopic.php?f=16&t=205

(Eipä sillä, etteikö Muuratsalossa peruspyörälläkin voisi ihan kivaa lenkkiä tehdä, mutta tarttee vaan valita vähän eri reitti :) )

Palaa sivulle “Pyöräretket, pyöräreitit ja pyörämatkailu”