Cyclocrossin hankinta & newbie esittäytyy

Yleistä keskustelua maantiepyöräilystä
Mellanen

Cyclocrossin hankinta & newbie esittäytyy

ViestiKirjoittaja Mellanen » 27 Helmi 2013 12:04

Halipatsui!

Hieman taustaani:

Olen myöhäisherännäinen pyöräilijänalku Jyväskylästä. Nelikymppinen nainen ja sanon suoraan: en ole koskaan ollut liikunnan ystävä. Kunnes. 1,5v sitten aloin tekemään elämänmuutosta ja hurahdin pyöräilyyn. Männä kesänä vaihdoin mummopyörän hybridiin ja huristelin sillä parisen tuhatta kilomeetteriä. Pisin yhtenäinen lenkki oli 50 kilsaa. Mahtava fiilis joka kerta, kun nousin pyörän selkään (kyllä, myös silloin, kun satoi akkoja ja äkeitä) ja kun lokakuussa sain pp-ergossa kivat tulokset, menin lopullisesti sekaisin. Päätin lähteä tavoitteellisesti etsimään pyöräilijää itsestäni. Painoa pudotan edelleen, sali on tärkeä osa kunnonkohotusta ja lajiharjoitteet ohjatussa sisäpyöräilyssä + omin päin sinkuttamista salilla.

Hybridipyörällä ei kuitenkaan osallistuta pitkän matkan ajoihin. Silmissä siintää pitempi koitos syssymmällä ja monta, monta, monta pitkää lenkkiä alkavalla pyöräilykaudella. Työmatkat taittuvat myös pyörällä, päivittäinen ajomatka n. 15-30km, päivästä riippuen. Olen miettinyt cyclocrossin hankintaa, sillä mulla ei taida riittää henkinen muna maantiepyörään. Oon siis ihan aloittelija ja kaipaisin neuvoja. Rautalanka-neuvoja, jos sellaiseen teillä kokeneilla ihmisillä malttia. :geek:

Tunturin jälleenmyyjään mulla on kytkös, mutta niitten cyclocrossit alkavat 167cm ja mä olen hukkapätkä, 160cm. Nishikiin ehkä hänen kauttaan mahdollisuus- millaisena näätte sen? Budjetti ei ole vielä selkiintynyt, kun yritän nyt haarukoida mihin mun kannattaa ryhtyä. Mitä asioita kannattaa huomioida? Missä voisi olla mahdollisuus koeajaa mun kokoiselle sopivaa cyclocrossia? Ei liene varastomalleja, ei..

Etu- ja takakäteen kiitos kaikille, jotka malttavat viisauttaan mulle jakaa. :D

dILETANTTI

Re: Cyclocrossin hankinta & newbie esittäytyy

ViestiKirjoittaja dILETANTTI » 27 Helmi 2013 23:19

Tässä asiassa en osaa suoranaisesti auttaa, mutta fillarifoorumilla on ko. asiasta keskusteltu vilkkaasti. Sieltä löytyy myös ketjuja, joissa pohditaan juuri sinun kokoiselle sopivan cc:n hankkimista. Tunturin ja Nishikin lisäksi löytyy lukuisia merkkejä, joista valita. Meridalla taitaa olla 48 cm runkoja jne

Mellanen

ViestiKirjoittaja Mellanen » 27 Helmi 2013 23:50

Okei, siirryn sitten asiani kanssa sinne. :) Kiitos vastauksesta, dILETANTTI!

Purkka

ViestiKirjoittaja Purkka » 28 Helmi 2013 09:33

Tervetuloa pyöräilyn maailmaan! Olet valinnut erään parhaista kuntoilumuodoista. Lisäksi kun JYPS:ssä on kannustava henki sekä tekemisen meininki ja seuran toimintaan on helppo tulla mukaan, harrastuksesi tulee nousemaan aivan uudelle tasolle! :).

Tule torstaisin seuraspinning tunneille, se kannattaa ehdottomasti! Keväällä pyörähtävät käyntiin peruskuntolenkit ja monenlaista toimintaa. Seuraa siis tiedotusta eli tätä foorumia, seuran facebook sivustoa ja liity vähintään yleiselle sähköpostilistalle.

Toivottavasti löydät sopivan cyclon!
Matti Purojärvi | nol viis nol - 410 8473 | Trek Superfly FS 9.9 SL

Mellanen

ViestiKirjoittaja Mellanen » 28 Helmi 2013 19:07

Kiitos, Purkka. :) Vähän hirvittää tämmöisenä persjalkaisena maatiaisrodun edustajana huudella vieraisiin pöytiin. Ei ole kovin vahva kosketuspohja alaan ja porukkaan vaan pitäisi itsensä ängetä uutta oppimaan. Klunks. Kivoja juttuja teillä näytti olevan nettisivujen perusteella ja meinaan liittyä Jypsiin.

Ehkä jonain torstaina uskaltaudun spinningiin! 8-)

Palaa sivulle “Maantiepyöräily”