Laajavuoren enduropätkät - tilannetiedot & TO DO -lista

Yleistä keskustelua maastopyöräilystä
kreal
Viestit: 390
Liittynyt: 03 Huhti 2011 21:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Laajavuoren enduropätkät - tilannetiedot & TO DO -lista

ViestiKirjoittaja kreal » 30 Touko 2012 11:07

Hieno homma! Jos pääset paikalle, niin kannattaa suunnata suoraan vasurille. Otetaan jonkun verran ylimääräisiä työkaluja mukaan jo valmiiksi.

kreal
Viestit: 390
Liittynyt: 03 Huhti 2011 21:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Laajavuoren enduropätkät - tilannetiedot & TO DO -lista

ViestiKirjoittaja kreal » 30 Touko 2012 19:37

Kiitos kaikille jotka olivat tänään mukana talkoissa. Vasuria saatiin ihan hyvin muokkailtua parempaan kuntoon!

Kuten jo tänään puhuttiinkin, niin vasurissa olis vielä pari todella hyvää paikka suhteellisen kookkaiden bermien rakentamiseen. Noilla saisi aikaan tasaista polkua paremman flown, mutta työtä tuollaisten isompien bermien rakentaminen tietysti vaatii todella paljon.

kreal
Viestit: 390
Liittynyt: 03 Huhti 2011 21:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Laajavuoren enduropätkät - tilannetiedot & TO DO -lista

ViestiKirjoittaja kreal » 31 Touko 2012 08:47

Taidan mennä jatkamaan bermien rakentamista perjantaina töiden jälkeen. Onko innokkaita lähtemään mukaan?

Prestige
Viestit: 52
Liittynyt: 28 Huhti 2011 11:23

Re: Laajavuoren enduropätkät - tilannetiedot & TO DO -lista

ViestiKirjoittaja Prestige » 31 Touko 2012 15:50

Eilen illalla käytiin chat keskustelua liitokiekkoilijoista siellä vasurin/aurinkorinteen suunnalla. Tarkistin asian Aleksilta, eli on sovittu niin että pyritään onnelliseen yhteiseloon, ja ensi sijaisesti he väistävät ja varovat pyöräilijöitä. Eli heidän reittejään ei tarvitse huomioida ratoja suunnitellessa mitenkään erityisesti. Toisinsanoen, ihan hyvin voisi tehdä semmoisen AM pyörälle sopivan aavikko pätkän sinne aurinkorinteeseen.

kreal
Viestit: 390
Liittynyt: 03 Huhti 2011 21:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Laajavuoren enduropätkät - tilannetiedot & TO DO -lista

ViestiKirjoittaja kreal » 01 Kesä 2012 07:51

Ratojen rakentelu jatkuu tänään pe 1.6. kello 17 alkaen Laajavuoressa. Viikonloppuna luvassa vesisadetta, eli kaikki tänään rakennettavat bermit ja polunpohjat saadaan mukavasti tiivistymään sateen ansiosta. Tervetuloa mukaan!

kreal
Viestit: 390
Liittynyt: 03 Huhti 2011 21:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Laajavuoren enduropätkät - tilannetiedot & TO DO -lista

ViestiKirjoittaja kreal » 01 Kesä 2012 20:44

2 x RidingJKL:n jäseniä tänään talkoissa. Saatiin seuraavaa aikaiseksi 4 tunnin jumpalla ilman taukoja:



Pituutta bermillä on yli 10m, korkeutta noin metri. Runko vahvistettu kivillä ja tuettu takaa paksuilla puunrungoilla.

kreal
Viestit: 390
Liittynyt: 03 Huhti 2011 21:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Laajavuoren enduropätkät - tilannetiedot & TO DO -lista

ViestiKirjoittaja kreal » 02 Kesä 2012 09:28

Suunnitelmissa on jatkaa vasurin viilaamista vielä samasta kohtaa. Jos tuota kuvan esittämää mutkaa aiempaan mutkaan vielä kasaa toisen samanlaisen bermin, niin ekan bermin lopusta pääsee oikealla ajolinjalla menemään ihan hyppäämällä tuohon seuraavaan bermiin. Tätä voisi aloitella ensi viikon alkupuolella.

kreal
Viestit: 390
Liittynyt: 03 Huhti 2011 21:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Laajavuoren enduropätkät - tilannetiedot & TO DO -lista

ViestiKirjoittaja kreal » 03 Kesä 2012 17:04

Bermi toimi tosi hyvin, tänään se tuli testattua. Tosin muutama kommentti oli, että ei kannata enää rakentaa vasurille lisää tai tulee liian freeride-tyyppinen pätkä(?) Ei se mitään, rakennetaan jatkossa jotain uutta linjaa vasurin lähistölle minne voi tehdä sitten useampia bermejä, tiputuksia ja pieniä hyppyreitä :D Henkilökohtaisesti tykkään enemmän hissipyöräilyssä ajella pätkiä joissa on hyppyjä, bermejä, droppeja ja muuta kivaa kuin pelkästään sitä juurakkoa ja kivikkoa jota tulee vastaan ihan jokaisella maastolenkilläkin.

Kysyin Aleksilta DH-kisojen radasta. Se tulee menemään viime vuoden SM-kisapätkän lähistöllä, eli saadaan käyttää Gipronia kisoissa ihan vapaasti hyödyksi jos niin halutaan. Mitä nyt tarvittaisiin olisi se, että joku rupeaisi virallisesti ratamestariksi kisoihin. Kukaan ei tunnu tietävän, kenellä on lopullinen vastuu ratojen linjauksesta tällä hetkellä.

JuSa
Viestit: 261
Liittynyt: 24 Helmi 2011 10:38

Laajavuoren enduropätkät - tilannetiedot & TO DO -lista

ViestiKirjoittaja JuSa » 03 Kesä 2012 19:07

Vasurin yläbermi on tosiaan upea, kiitoksia siitä Kimmolle ja kumppaneille (ja se alempikin toimii kivasti). Ei vasuri varmasti koskaan mikään freeridepätkä tule olemaan, mutta enskapätkillä ja DH-radoilla tulisi säilyä selkeä ero. Kyllä vasuriinkin vielä bermiä mahtuu, mutta juurakkoa ja kivikkoakin täytyy olla ;-)

Mutta kyllä Kimmo on tehnyt lujasti töitä pätkien eteen! Eikös meillä ole jo vahva ratamestariehdokas siinä :-)
"Makuasia on tosiasia"

kreal
Viestit: 390
Liittynyt: 03 Huhti 2011 21:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Laajavuoren enduropätkät - tilannetiedot & TO DO -lista

ViestiKirjoittaja kreal » 03 Kesä 2012 19:49

Ei kiinnosta yhtään ratamestarin hommat valitettavasti :| Talkoita on tosi kiva tehdä ja uusia kohtia on kiva ajella, mutta mitään virallista vastuuta en halua lähteä ottamaan. Jos joku teloo itsensä jollain pätkällä niin siinä voi olla helposti tilanne käsillä, että ratamestaria syytetään teknisesti liian hankalasta radasta tms.

Radoista vielä sen verran, että mun mielestä kanssa kivikkoa ja juurakkoa pitää toki olla. Se ero DH ja enskapätkien välille saadaan mielestäni parhaiten erolla profiilien jyrkkyydessä - DH-pätkät menee siitä suoraan alas missä enskapätkät kiemurtelee siksakkia. Bermejä yms voi mielestäni olla kummassakin. Kannattaa myös muistaa, että noita reittejä on aika kiva yhdistellä vähän sen mukaan mitä ajaessaan hakee. Esim Freeriderin alku + loppu vasuria niistä bermeistä alkaen on tosi hieno kombo. Vasurin loppuun voisi miettiä kanssa toista tuollaista vaihtoehtoista linjaa, eli siis ihan erillistä haaraa jota ei kisoissa edes ajettaisi.


Palaa sivulle “Maastopyöräily”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa