Päivitän tätä listaa sitä mukaa kun viestiketjuun tulee uusia vastauksia. Laittakaa tänne aina infoa jos ajellessanne huomaatte pätkillä jotain korjattavaa tai muutettavaa. GPS-tärkit jokaisesta pätkästä tulee tähän ketjuun liitteeksi heti kun joku ehtii ajamaan pätkät läpi.
Vasuri
- tehtävä yksi bermi lisää keskikohdan ison bermin yläpuolelle
- alhaalla olevaan droppikohtaan saatava lisää täytemaata
Täyspitkä
- ei tehtäviä töitä
Uusi Nykänen
- ei tehtäviä töitä
Setämies / Kummisetä (vaihtoehtoinen freeride-pätkä)
- Huoltotien alapuolella olevasta 2. bermistä kaadettu sisäreunasta puu. Kanto pitää poistaa moottorisahalla tms.
- huoltotien alapuolelle olevaan droppiin soraa päälle ja alastuloon (hiekat hommattava, 1 kuorma)
- tunnelin pohja siivottava mahdollisista lasinsiruista yms..
- optio: toinen linjaveto niin, ettei mene yhtään päällekkäin Sivarin kanssa (DH-reitti)
- rakennettava huoltotien yläpuolinen droppi loppuun (hiekat hommattava, 2 kuormaa)
- rakennettava corner-hyppyri alkupäähän (hiekat hommattava, 2 kuormaa)
- rakennettava laituri+droppi oikaisemaan viimeinen mutka (puutavara hommattava, hiekat löytyy vierestä)
Takarinteen uusi reitti #1 - loivempi (rinteen päältä katsoen vasemmalla)
- AUKEAA AIKAISINTAAN KAUDELLA 2013
- rata merkattava nauhoilla
- polun pohja raivattava koko matkalta oksista
- metsäpätkiltä kaikki pehmeä turve ja sammal poistettava
- bermit rakennettava
- hyppyrit rakennettava
- muutamassa kohdassa reitillä poikittain olevat puut katkottava reitin tieltä
- tehtävä kyltit lähtöön ja maaliin sekä kaikkiin vaikeisiin risteyskohtiin
Takarinteen uusi reitti #2 - jyrkempi (rinteen päältä katsoen oikealla)
- AUKEAA AIKAISINTAAN KAUDELLA 2013
- rata merkattava nauhoilla
- polun pohja raivattava koko matkalta oksista
- metsäpätkiltä kaikki pehmeä turve ja sammal poistettava
- bermit rakennettava
- hyppyrit rakennettava
- muutamassa kohdassa reitillä poikittain olevat puut katkottava reitin tieltä
- loppupään metsäkonejälkeen muotoiltava pumptrack-tyylinen profiili (käytännössä kevyttä kuvion loiventamista)
- tehtävä kyltit lähtöön ja maaliin sekä kaikkiin vaikeisiin risteyskohtiin
Aurinkorinteen pujottelu/surffailureitti
- heinikko ajettava maan tasalle
- kepit laitettava paikalleen
Laajavuoren enduropätkät - tilannetiedot & TO DO -lista
Laajavuoren enduropätkät - tilannetiedot & TO DO -lista
Viimeksi muokannut kreal, 28 Kesä 2012 08:27. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Re: Laajavuoren enduropätkät - tilannetiedot & TO DO -lista
Täyspitkän ajoin tiistaina maalista purulle asti niin olisko ollut 3 puuta katunut polulle jotka pitää sahata tai koittaa kääntää toisen puun taakse. Onkohan se luonnonsuojelualuetta eli uskaltaako sahata ?
Kaikille pätkille olisi hyvä saada lähtö ja maalikyltit sekä opasteet niissä paikoissa missä voi eksyä reitiltä niin samalla saisi jengiä niitä ajamaan. Voisin koittaa sellaiset värkätä mitkä tein talvi setäsellekkin. Olisko ideaa ?
Aurinkorinteeseen kepittää " surffailu " pätkä ?
Kaikille pätkille olisi hyvä saada lähtö ja maalikyltit sekä opasteet niissä paikoissa missä voi eksyä reitiltä niin samalla saisi jengiä niitä ajamaan. Voisin koittaa sellaiset värkätä mitkä tein talvi setäsellekkin. Olisko ideaa ?
Aurinkorinteeseen kepittää " surffailu " pätkä ?
- ota riski, ja rakastu rekkakuskiin -
Re: Laajavuoren enduropätkät - tilannetiedot & TO DO -lista
Nyt on taas lista ajan tasalla. Nuo kyltit olisi tosi hyvä idea. Varsinkin pätkien lopussa ne on todella tärkeitä, ettei reiteille eksy liikaa kävelijöitä. Jos eksyy, niin tietävät sitten ainakin että voi tulla pyöriä vastaan kovalla vauhdilla. Täyspitkästä en itse tiedä mikä linjaus sahaamisen suhteen on olemassa. Toisaalta olihan se takarinteen luontopolkukin ajettu metsäkoneella nurin, joten jos ei saada sahata niitä kaatuneita puita poikki niin varmaan metsäkoneella sen homman saisi hoitaa luvallisesti 

Re: Laajavuoren enduropätkät - tilannetiedot & TO DO -lista
Tässäpä kuva uusien pätkien GPS-träkeistä. Punainen on loivempi reitti, vihreä jyrkempi.

Samat Google Maps -linkkeinä:
Jyrkkä -
Loiva -
Huomioitavaa on, että jyrkän pätkän lopun siirtymä ei ole ihan vielä selvillä. Helpointa olisi ehkä käyttää metsäkoneen tekemää uraa.

Samat Google Maps -linkkeinä:
Jyrkkä -
Loiva -
Huomioitavaa on, että jyrkän pätkän lopun siirtymä ei ole ihan vielä selvillä. Helpointa olisi ehkä käyttää metsäkoneen tekemää uraa.
Viimeksi muokannut kreal, 14 Touko 2012 11:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Laajavuoren enduropätkät - tilannetiedot & TO DO -lista
GPS-träkit lähti tänään Aleksille. Nyt sitten odotellaan mitä sanottavaa Laajavuorella on tuohon asiaan. Toivottavasti päästään lapioimaan ja haravoimaan ASAP.
Re: Laajavuoren enduropätkät - tilannetiedot & TO DO -lista
Keskiviikkona pitäisi saada tietoa Laajavuoren kannasta noihin uusiin reitteihin. Laitan tänne heti infoa kunhan kuulen asiasta jotain.
Re: Laajavuoren enduropätkät - tilannetiedot & TO DO -lista
Hyvä Kimmo!
Aktiivista toimintaa !
T.jouko
Aktiivista toimintaa !
T.jouko
Re: Laajavuoren enduropätkät - tilannetiedot & TO DO -lista
Pikkudroppeja 3 kpl peräkkäin, ensimmäisen dropin korkeus portaattomasti säädettävissä 0 cm ... 80 cm. Ukot seisovat nokkien kohdalla mittasuhteita varten. Nokkien välillä n. 10-15 metriä.
Kuvat klikkaamalla isommaksi.
Kuvat klikkaamalla isommaksi.
- Liitteet
-
- 2012-kevät 004b.jpg (349.71 KiB) Katsottu 7865 kertaa

Re: Laajavuoren enduropätkät - tilannetiedot & TO DO -lista
DH-kuskeille vanhojen takarinteiden välissä kulkevaan metsään jyrkempää settiä? Metsäkone jyrännyt jo pohjia.
- Liitteet
-
- 2012-kevät 006b.jpg (307.95 KiB) Katsottu 7865 kertaa

Re: Laajavuoren enduropätkät - tilannetiedot & TO DO -lista
Tämä kun kuivuu, ja risut pois, niin a vot on kivaa enskabaanaa. Takarinteellä, vanhan rinteen äärioikeassa laidassa.
- Liitteet
-
- 2012-kevät 007b.jpg (280.96 KiB) Katsottu 7865 kertaa

Palaa sivulle “Maastopyöräily”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija