Lavkarittet 2012

Muiden järjestämät kilpailut, tapahtumat ja toiminta sekä niihin
osallistuminen (Marathon, Tahko jne)
Mauri Keinänen

Lavkarittet 2012

ViestiKirjoittaja Mauri Keinänen » 04 Heinä 2012 08:54

Lavkaritet lähtijät... nyt jos olet lähdössä niin viestiä minulle osoitteeseen mauri.keinanen@gmail.com . Tarvitsen osallistuja määrän majoitus kuljetus tarpeen määrittämiseksi. Alustava aikataulu; lähtö Jkylästä 09.08 iltapäivällä kisa 11.08 lähtöaika on porrastettu sarjojen mukaan paluu Kilpisjärveltä 12.08 aamulla. Lisä inrfoa http://lavkarittet.no/ . Vinkki Gromessa on kohtuullinen kääntäjä No/Fi jos norja ei muuten taivu;) Ilmoittautuminen päättyy 05.08 ,ilmoittautumiseen palaan myöhemmin.

Terveisin Mauri

Purkka

Re: Lavkarittet 2012

ViestiKirjoittaja Purkka » 04 Heinä 2012 17:07

Olen lähdössä. Yksi henkilö ja pyörä.
Matti Purojärvi | nol viis nol - 410 8473 | Trek Superfly FS 9.9 SL

Purkka

Re: Lavkarittet 2012

ViestiKirjoittaja Purkka » 14 Elo 2012 08:07

Pohjois-Norjassa ajettu Lavkarittet 2012 takana. Olipahan hieno reissu. Ensi vuonna samaan tapahtumaan ja toivottavasti mukaan saadaan lisää Jypsiläisiä ja Picarolaisia. Itse olin sarjassani 5/35, Keinäsen Mauri ajoi myös hyvän ajan, samoin mukana ollut nuorempi Timo. Kun Valtteri Repo voitti kuuman eliittisarjan ylivoimaisesti, Toni Tähti voitti oman sarjansa (19 v) ja Sorviston Jaakko oli viides, voidaan reissuamme pitää yyber onnistuneena.

Majoituksemme oli Kilpisjärvellä isossa mökissä. Keinäsen Mauri on asunut Kilpisjärvellä ja tunsi paikat, polut jne sekä ihmiset. Tunturissa oli hieno ajella, sattui vielä niin upeat ilmat. Mieli palajaa takaisin...

Lavkarittet:
Tapahtuma oli upea erittäin komeissa vuorimaisemissa. Keli oli reissun aikana aurinkoinen, mutta kisapäivänä pilvinen.
Tapahtuma ei ollut Tahkon luokkaa osallistujamäärältään - ehkä 400 osallistujaa. Tunnelma tosi hyvä ja rento. Reitti oli merkitty hyvin.

Reitti:
Ekat 17 kilsaa oli pääasiassa nousua alkaen asfalttitiellä kaventuen lopulta mönkijällä ajettavaksi uraksi. Noin 10 km oli samanlaista nousua kuin kiivettäisiin Tahkon El Grandea, osin hyvin kivikkoista ja vaikeasti ajettavaa, taluttajia oli paljon. Kun päästiin vuoristoon reitin laelle alkoivat kovavauhtiset, mukulakiviset ja mutkaiset hiekkatiet joissa mennään noin 50-70 km/h. Vuorilta laskeutumisen jälkeen oli myös kovavauhtista asfalttiosuutta, polkua, metsätietä ja kovapohjaista torpparin asfalttia.

Tässä osaltani Lavkarittet kisan sykedataa jne.:

Alla miehet 50-59 sarjan tulokset väliaikoineen, mukana myös ELITE eli kisakuskit (itse olin TUR sarjassa eli kuntoilijat). Väliajoista hieman:
Eka väliaika 1:19:39: paikasta, jossa ollaan reitin korkeimmalla kohdalla eli noin 17 km kiipeämisen jälkeen. Vertailun vuoksi Valtterin aika oli tässä kohtaa 0:59:xx :o
Toinen väliaika 1:53:04: vuorelta on laskeuduttu nopeaa hiekkatietä noin puoliväliin vuoriston laskuosuutta.
Kolmas väliaika 2:17:13: kun laskeuduttu vuorelta ja saavuttu Kilpisjärvi-Skibotn maantielle, ajettu sitä muutama kilometri jonka jälkeen reitti poikkesi vasemmalle metsäteille ja joenrantapoluille.
Neljäs väliaika 2:56:51: joen rantapoluilta noustaan takaisin em. asfalttitielle
Maali: 3:04:38 (Valtteri 2:27:xx :shock: )

Jokaisen väliajan kohdalla näkyy sen hetkinen sijoitus sekä monesko on ollut kyseisellä etapilla sekä kuinka paljon siihen on käyttänyt aikaa. Väliajoista näkee hyvin, että hävisin kiipeämisosuudella liian paljon, mutta alamäkiosuudella olin sarjassani toiseksi nopein.

Kaikki tulokset:

Tapahtuman sivusto, kuvia Media linkin takana:

Naamakirjan kuvat:

Miten valmistauduimme:
- torstaina matkustimme klo 6 - 20, ajoimme iltalenkin (1,5 tuntia), osittain maastossa kiiveten myös jyrkkiä polkuja.
- perjantaina tuntureilla vääntävää rauhallista lenkkiä 4 tuntia, kivikkoista, osin jyrkkää mönkijäuraa puuttomassa jänkässä, kannettiin pyöriä pahempien paikkojen yli.
- söimme hyvin, mutta ei ylitankkausta mässäilemällä.

Varatkaahan kalentereihinne ensi vuoden tapahtumapäivä: 10.8.2012. Reissun budjetti on noin 250-300 € per kärsä sisältäen matkat, majoituksen, syömisen ja osallistumismaksun.
Matti Purojärvi | nol viis nol - 410 8473 | Trek Superfly FS 9.9 SL

Palaa sivulle “Tapahtumat, kilpailut ja toiminta Keski-Suomen ulkopuolella”