MTB SM-Enduro Jyväskylä 14.8.2011

Kaikki Keski-Suomen pyöräilytoiminta
jani
Viesti:

Re: MTB SM-Enduro Jyväskylä 14.8.2011

ViestiKirjoittaja jani » 05 Elo 2011 12:57

Kuva

bonzorno

ViestiKirjoittaja bonzorno » 05 Elo 2011 13:13

Se joka vitsaa säästää saa kaatumataudin!

kreal

ViestiKirjoittaja kreal » 05 Elo 2011 13:29

Ihan sama se mulle on, onko siellä massalähtöä vai ei. Tosin Laajavyörykään nyt ei sinänsä mikään älytön menestys ollut jos vähän mietitään taaksepäin. Esimerkiksi se Tapion ehdottama "pujottelurata" voisi olla kuskejen kannalta hyödyllisempi ja hauskempi kuin aavikon ajaminen letkassa alas. Tämä siis siinä tapauksessa, että ratojen kunnostuksesta jää ylimääräistä aikaa.

Mun mielestä ratojen tekeminen loppuun asti on vaan monta kertaa tärkeämpää kuin joku massalähdön järjestäminen. Tosi monella reitillä on vielä isoja puutteita, joten ne pitäisi ensin hoitaa loppuun ennen muita kuvioita. Bermien hiekkoja ei edes ole vielä mestoilla ja turpeen repimistä reiteiltä on vielä hirvittävän paljon jäljellä. Ihan pikaisesti listaa asioista, jotka on tekemättä:

- Sillan rakentaminen vasurille
- Bermien rakentaminen setämiehelle
- Setämiehen alusta kanervikon / turpeen irrottaminen
- Vasurin lopusta kivien kääntelyä

Vaikka massalähdön järjestäminen ei viekään hirvittävästi aikaa, olisi nämä hommat kuitenkin mun mielestä fiksumpaa korjata ennen kuin organisoidaan mitään muuta. Jokainen kisoihin tuleva arvostaa varmasti enemmän priimakunnossa olevia ratoja kuin sitä, että vedetään aavikko isolla porukalla kerran alas ja satunnaiset lenkkeilijät tuijottaa vierestä. Jos yleisön miellyttäminen toimii joillekin motivoivana tekijänä, niin mikäs siinä, jokainen tekee omalla tavallaan. Itse kyllä olen mukana ihan sen takia, että saadaan aikaiseksi hienoja pätkiä joita ajaa kisojen aikana ja kisojen jälkeenkin.

En halua kuulostaa negatiiviseltä, mutta jo pelkästään noiden yllä mainittujen kohtien tekeminen loppuun vaatii sitä, että porukka tulee aktiivisesti mukaan lapioiden, haravien, sahojen ja kirveiden varteen tekemään töitä. Homma voi jo tässä vaiheessa näyttää paperilla ja kilpailukutsussa hienolta, mutta todellisuudessa talkootöitä riittää vielä ihan kaikille halukkaille.

Aikaa on reilu viikko - mitä priorisoidaan?

jani
Viesti:

ViestiKirjoittaja jani » 05 Elo 2011 15:00

Hei nyt kannattaa vähän rentoutua, niin vakavaa tämä ei ole 8-) Aikaa ei ole, porukkaa ei ole ollut kun kesälomat pyörivät, ja rakennustarpeita ei ole. Tästä huolimatta "we will prevail" ja pätkät tulee siihen malliin kuin ne ehditään tehdä, ja sen on riitettävä.

Siltaa ei voi rakentaa ennenkuin on hankittu puutavara, bermejä ei voi tehdä jos ei saada hiekkaa. Heti kun näihin saadaan tavaraa paikalle, tehdään pois.

Mutta tällä hetkellä, priorisoidaan aikaa kivien kampeamiseen, turpeen irrottamiseen ja heinien ajamiseen.

Maanantaista eteenpäin merkataan reittiä. Tavoitteena on että reitin merkkaus on valmis mahdollisimman aikaisin, näin ollen ei tule torstai-perjantai akselille hässäkkää. Huom! Älkää kuitenkaan nauhoittako dh-baanoja umpeen.

Kuva

kreal

ViestiKirjoittaja kreal » 05 Elo 2011 15:15

Nämä on nähtävästi niitä näkemyseroja. Mun mielestä jos jotain tehdään, se tehdään kunnolla eikä puolitiehen, olipa asia miten pieni tai iso tahansa. Asiat voi silti tehdä huolella ja laadukkaasti vaikka ne tehtäisiinkin leikkimielellä. Rakennustarpeiden ja hiekan puuttuminen on aika noloa - bikeparkki saisi koko hommasta todella pienillä kustannuksilla hyviä reittejä, mutta jos ei niin ei. Sillehän me ei mahdeta mitään. Saa nähdä miten pitkä elinkaari bikeparkilla on jos managerointi on muidenkin kuin enduroreittien tapauksessa tällaista.
Viimeksi muokannut kreal, 05 Elo 2011 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jani
Viesti:

ViestiKirjoittaja jani » 05 Elo 2011 17:08

Talkoopäivät on sovittu ja sillä selvä. Jos nyt esteri aukeaa niin minä olen varmaan menossa huomenna lauantainakin ihmettelemään. Ja sunnuntaista eteenpäin joka ilta.

Päivitys puutavaratilanteeseen: puutavara on hankittu Vasurin laituria varten (bike parkissa!). Hankin vielä naulat ja vasarointivälineen, niin päästään pätkyttämään.

Hiekka-asia on edelleen niin, että sitä joko tulee tai ei tule, ja siihen on tyytyminen tänä vuonna. Pahoittelen tätä.

Minulla on puhelin johon saa soittaa: nollaneljänolla 721 2427 siinä tapauksessa että ketään ei näy ja haluaisi rakentaa. Tosin kannattaa mennä paikalle aina silloin kun bikepark on auki, työkaluja saa paremmin.
Kuva

Kaisuli

ViestiKirjoittaja Kaisuli » 05 Elo 2011 17:59

Juu, näin sanoi Aleksi mullekin, eli hiekan tuleminen ei kovin todennäköiseltä nyt näytä, muttei mahdotontakaan. Pyyntö rakennusmiehille on joka tapauksessa Aleksilta lähtenyt, mutta hiekkaa tulee rakennustyömailta sitä mukaa kun tulee työvaiheista riippuen ja siksi sitä ei voi päivälleen ja varmuudella etukäteen tietää.

jani
Viesti:

ViestiKirjoittaja jani » 05 Elo 2011 18:15

Kritiikki on tervetullutta. Kilpailun johtajana toivon, että palaute varsinkin kotikisaa kohtaan tuodaan mulle suoraan, ei nettifoorumien kautta. Tämä siksi että tiedän että näitä keskusteluja seurataan muiltakin paikkakunnilta, enkä todellakaan halua että joku peruuttaa lähtönsä kisoihin.

Merkkauksesta: merkitään ensin metsässä kulkevat pätkät. Rinneosuuksille tarvitaan puutolppia, jotka on haettava Jypsin mökiltä. Me Arsin kanssa haetaan ne tolpat tiistaiksi.
Kuva

jani
Viesti:

ViestiKirjoittaja jani » 06 Elo 2011 20:03

Sunnuntaina talkoita tarjolla kolmesta eteenpäin.
Kuva

Kaisuli

ViestiKirjoittaja Kaisuli » 06 Elo 2011 23:21

Mie tulen!

Palaa sivulle “Tapahtumat, kilpailut ja toiminta Keski-Suomessa”